Miljöbov!!

Innan jag och Micke flyttade ut till huset så bodde vi i en trea i stan. När vi bodde i lägenheten hade vi ingen tanke på sopsortering, en soppåse om dagen gick i tunnan ungefär. 
När vi flyttade till huset så började vi med sortering från första dagen, nu kan man nästan räkna på en hand hur många soppåsar vi slängt på ett år om man räknar bort alla blöjor som är en riktig miljöbov!!
När man hörde talas om tygblöjor så var mina första tankar "aldrig" "äckligt" "ska man tvätta bajs i tvättmaskinen" mm... 
Men nu.. Jag har just vunnit 7st tygblöjor på tradera med härliga färger :) Både miljövänligt och ekonimiskt. Vi ska ge det massa försök när vi är hemma framför allt. Tygblöjor finns i olika modeller och priser, men funkar det så ska jag absolut kosta på mig detta för i längden så blir det 100 gånger billigare, speciellt om man vill ha mer barn.
 
Någon som har erfarenhet av tygblöjor kanske?
Lånad bild från tradera!
 

Kommentarer
Postat av: Mysan - väntar knodd

Jag förstår inte tygblöjor. På riktigt slänger man in den direkt i tvättmaskinen?.

Svar: Hej och kul att du kommentera min blogg :)Du, det va så jag tänkte också. Men man dumpar bajset i toaletten, sköljer av dom, hänger på tork och sen in i tvättmaskinen. För man kan ju inte tvätta en tvätt om dagen bara för det. Jag vet att det verkar krångligt, men ska ge det försök för de blir ju jätte billigt i längden :)
Alexandra Karlsson

2013-04-30 @ 02:03:59
URL: http://knoddeen.blogg.se
Postat av: tina

Jag har en kompis som använder det på sitt barn, hon tycker att det är hur bra som hellst. Jag kände nog lite som du men ibland tänker kag att man kanske borde testa. :) du får berätta vad du tycker sen. ;)

2013-05-07 @ 00:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0