Puuuh...

Igår hängde jag med Mickes syster till Kinna för att hitta tyg till hennes balklänning. Skroten i Kinna är tydligen väldigt känt för att ha massa tyg till bra priser, och jag kan inte säga annat än att jag håller med. När jag kom in där så mådde jag nästan dåligt för de fanns så sjuuuukt mycket fint så jag visste inte vad jag skulle välja, jag visste att jag inte skulle åka där ifrån tomhänt iallafall. Självklart gick jag bara till barntygerna.
Rebecka hittade vad hon sökte och jag fick med mig 3 olika tyger som ni ser på andra bilden.

Innan jag åkte till skroten så träffade jag "morsorna" i Gällstad och självklart passade jag på att gå in på lager 157 innan. Blev 5 par sockar, 3 par trosor, 1par kallingar och en tröja rikare.

Efter skroten åkte jag till Maria och träffade hon och Ida en sväng innan jag kände att jag inte orkade mer för dagen så de va bara att åka hem och lägga mig för att veta att jag skulle upp om en stund igen till en gråtande bebis.

Får Abbe bli buren konstant och suga på tutten så fort han är hungrig så är han den nöjdaste bebisen i världen. Men så är inte fallet för jag orkar varken bära han hela tiden eller vill att han suger på tutten och speciellt inte på dagen längre. Så jag har en grinig bebis just nu.
Kom gärna med massa tips och idéer hur jag och Micke kan göra bäst för att Abbe ska sova hela nätter så han har en glad och pigg mamma och pappa..
Såhär är fallet: han är sjuuuukt kräsen när de gäller mat, han äter inte även fast de är något han gillar. Han tar varken napp, nappflaska eller gillar välling. Vaknar han på natten så är de i panikskrik tills vi tar upp han och vaggar ett tag. Men nu börjar han bli för tung för att stå och vagga halva nätterna + att jag bara blir svagare och svagare ;/
Vi ska kolla upp om han har ont någonstans. För de gör ju ont i oss när han gråter... Tar gärna emot idéer :)

Nu har jag lämnat Abbe hos sin mormor för att åka med min bror. Abbe behöver även lära sig att vara hos andra och inte vara så mammig.

Har massa kul att se fram emot och kan han då vara hos någon annan under de kvällarna så skulle jag va glad :)


Kommentarer
Postat av: sylvia

Jag tänker och kan inte komma med tips. Vi bär fortfarande Charlie. Snart 15kg. Men det är enda sättet för han att få mysa. Han har ingen snutte. Tar ingen napp. Det går över tänker jag. Han kommer bli en stark liten individ när han blir äldre. Dom är ju fortfarande bebisat. Ja även Charlie är en bebis. Tänker inte hetsa han att bli stor fort. Innan Ebba föddes behövde vi inte bära. Utan satt bara bredvid sängen o höll han i handen till han somna. Men nu när Ebba finns så vill vi verkligen inte neka honom denna närhet. Vi tar det i hans takt. Och DET är mitt enda tips. Alltså: inte tvinga fram något som ens barn inte är redo för. :)

2013-02-21 @ 10:43:18
Postat av: Mamma Monica

Ja under den här perioden är det sååå jobbigt. Du höll ju på ungefär likadant. Det är bara att hjälpas åt ock hålla ihop...att du lämnade Abbe till mig idag var ju jättebra. Han får lite nya intryck ock att han skriker lite hos oss spelar ingen roll. Det är en stor fördel med barnbarn. Man kan hjälpa till, gosa och skämma bort lite och sedan tacka för lånet :)

2013-02-25 @ 10:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0