Sluta amma

Abbe är nu 7 månader och jag vill verkligen dra ner på amningen så jag bara ammar morgon och kväll.. Men han verkar inte lika pigg på det som jag, jag tror det är en liten tröst också. Och jag vet att barnet måste vara redo för det också och det är han verkligen inte.. Han är noll intresserad av mat oftast.
Jag känner att jag vet mycket om barn men detta är en sak jag är helt ny på och inte vet vad jag ska göra. Men jag kämpar och har tålamod. ;) När han väl slutar så kanske jag kommer sakna det.

Har någon idéer så dela gärna med er.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag tror det handlar jättemycket om när barnet är redo. Eller när det är mer intressant med mat än med tuttarna. Något bra tips har jag inte, för mig ammade bara Solo morgon och kväll när han var 7 mnd och ville inte ha något annat än mat när han var 8 mnd. Med Lucas sinade mjölken när han var 3 mnd ungefär.

Jag tror att det handlar om att ge mycket smakisar ofta så att intresset för mat väcks mer. Att de får sitta och kladda och kleta och stoppa in lite i munnen och smaka :)

Svar: Ja de gör ju det, men Abbe äter inte hela tiden ur bröstet utan snuttar väldigt mycket och de mesta är på natten och det vill jag sluta med... Amningen har varit näst intill perfekt så jag ska ju egentligen inte klaga, men vet jag att jag ska iväg 2 timmar och jobba så vet jag att han skriker mycket där han är. Kan vara att han är mammig också... hmm, det är svårt! men tack för svaret iallafall :)
Alexandra Karlsson

2013-02-14 @ 09:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0