Torsdag!!

Abbe somnade gott i min famn. Jag la ner honom i sängen och han börja skrika, fick upp honom direkt och han somnade om i min famn igen.. Man ska ta vara på denna tiden va? Jag har inte hjärta att låta honom skrika sig till sömns varje kväll även fast det är bättre han lär sig än att bli ammad till sömns. Men nu somnade han i famnen och då vill man helst bara sitta så tills han sovit klart. Men jag måste ju också somna...

Det där med att sova hela natten har aldrig varit Abbes grej. Nu är han snart 7 månader och vaknar fortfarande minst 3 ggr varje natt, och då brukar de typ var 5 ggr. Jag är konstant trött men inte så att jag mår dåligt. Vissa dagar känns bara mer förvirrande än andra. En kompis sa här om dagen att hon aldrig hört mig klaga. Och det känns bra, för jag vill inte klaga. Jag vill bara ta hand om min son.

Här om dagen fick vi en inbjudan till bröllop i sommar. Jag har varit på ett riktigt bröllop sen jag blev "vuxen" och hade så j*vla kul. Och det va så mycket kärlek i luften. Jag är så oerhört tacksam att man har fått såna vänner i ens liv att dom bjuder in en på deras bröllop. Det är stort!
Jag blir så rörd av den känslan som uppstår på ett bröllop att jag kan börja gråta för vad som helst.
Jag ser fram emot denna dagen/dagarna med brudparet :)

Har haft lite mammamys idag hos Tina, Sylvia och Ebba va där en sväng också, mysigt värre :)
(Ebba och Elvin på första bilden och Abbe på andra)

Har även skakat rumpan till ett zumba-pass idag på lindas träningscenter ;)

Micke har pappaledigt på fredagar och det är så fruktansvärt skönt och mysigt.
Imorgon ska vi vara barnvakt och hundvakt :) På lördag är vi bjudna på kalas. Systerson som fyller 4år så de kommer bli ett redigt kalas.

Nu ropar sängen på mig. Träffar min son om någon timma. Jag längtar lite nu faktiskt. (Även fast jag ibland kan va lite trött-arg på nätterna när han vaknar och skriker varje timma)
Alla är vi olika.

Godnatt

https://cdn1.cdnme.se/cdn/9-1/3938206/images/2013/pic_51143d0dddf2b36c50558166.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/3938206/images/2013/pic_51143d0dddf2b36c50558166.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: sylvia

Alla är olika, tååålamod är ett mantra. Herregud. Charlie är 20mån men vaknar 1gång nästan varje natt. Men han vill sova hos oss och klart han får det.
Jag är inte orolig. Jag har då aldrig hört om 15åriga pojkar som vill sova i mammas o pappas säng ;)

Och sen går det i perioder då han sovit HELA nätter. Sen kommer tänder, sjukdomar, utvecklingssprång. Alltid är det nåt som "förstör". :)

Svar: Hahaha det där med att 15-åriga pojkar inte sover i mamma och pappas säng var en väldigt bra förklaring tyckte jag :) Ibland får man sig en tankeställare när man får så finuliga kommentarer :)
Alexandra Karlsson

2013-02-08 @ 07:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0