FUCK

Stödja till behövande om man har råd tycker jag är en viktig grej.
 
När jag bodde i Norge för några år sen så började jag jobba på SOS barnebyr, vi stod ute och försökte "värva" faddrar. Vilket jag inte gillar annars. Men detta visste jag va till en bra grej så jag fortsätte och blev även fadder själv åt en liten pojk i Chile. Ariel Alejandro heter grabben. Jag får ibland brev från barnbyn där dom berättar hur det går för han och byn. Jag gillar det.
För ett tag sen gick det en jätte bra dokumentär på tv:n om SOS barnbyar. 6st ambassadörer åkte till Ghana i 2 veckor för att upptäcka hur läget egentligen är. Och det gjorde så ont i mig att se hur människor egentligen lever, hur barn växer upp. Jag grät och grät och är så jävla glad att jag har under några år skickar pengar till SOS barnbyar för att barn ska få ett bättre liv. 
Har ni inte sett programmen så går det att kolla på tv4 play, det är VERKLIGEN sevärt och man blir väldigt gripen.
 
För en vecka sen beställde jag och Micke varsinn tröja från Ung cancer för att stödja just ung cancer. Denna sjukdommen är FÖR JÄVLIG!! Både min farmor (76år) och farfar (81år) gick bort i cancer vad jag anser alldeles för tidigt. 
 
Jag vet att man inte kan stödja allt, men en liten del gör nytta!
 
Så vi stödjer... gör ni det också!!

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag var inne och skulle beställ men så var de slut i storlek m. Hur är de i storleken? Är ju oversize, men tänker att den kanske blir väldigt oversize om jag har storlek l.

Svar: Jag har en S men den va väldigt väldigt konstig passform tycker jag.. Väldigt tunn, typ sommartröja! Men jag tror annars att dom är normala i storleken..
Alexandra Karlsson

2013-03-20 @ 16:49:52
URL: http://Livetmedeije.blogg.se
Postat av: huldisen :)

Ni är GRYMMA!! ska genast beställa en :)

2013-03-20 @ 20:05:46
Postat av: Natasha

Jag håller helt klart med dig! Man måste kunna bry sig om något annat än sig själv och sitt eget liv och varför inte bry sig om doms om faktiskt behöver det?! SKITBRA AV DIG!
Tack för din söta kommentar också, hoppas vi ses i sommar! :)

2013-03-20 @ 23:32:36
URL: http://sonatasha.wordpress.com
Postat av: Annak

Bra gjort :) har försökt att beställa armbandet men har tyvärr inte lyckats :( får försöka igen.

Svar: beställ beställ :)
Alexandra Karlsson

2013-04-09 @ 23:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0