Välkommen våren

Jag är en sån person som är fruktansvärt dålig på att prata om väder.. Jag hatar det! Jag är en allätare som är jätte rädd för åskan!!
Hur kan man påverka vädret genom att varje dag lägga in en negativ kommentar?
Jag tar hellre vara på dagen som den är, för jag kan absolut inte göra något åt om det blåser kallt eller om snön ligger kvar lite för länge!
Jag gillar snö, jag klarar kyla, jag älskar regn, det är mysigt och det låter så gott när det slår på fönstren eller varför inte förtältet? :) jag älskar solen, varmt vatten och tunna kläder. MEN jag är rädd för åskan! Tycker annars det är väldigt mysigt att släcka allt och tända ljus när åskan går på kvällen. Men sist fick Micke sätta på hööööög volym på mobilen så jag inte hörde åskan, så försökte jag somna samtidigt. ;)

Jag är därför väldigt dålig på att prata om väder för att bara ha något att prata om. :)

MEN jag ska inte säga aldrig. För nu är första sommaren på ingång med ett barn som snart springer omkring här på gräsmattan. Och då kanske jag kommer att älska sommaren mer än vintern pga att det är så smidigt att slänga på dom en t-shirt och shorts + solhatt.

Idag välkomnade vi iallafall våren, Abbe kröp omkring på gräsmattan, Micke rensade i rabatterna och jag slöa på en picknickmatta. Jag hade dessutom cyklat in till stan på förmiddagen (1mil) och sen till Timmele (ca 1 mil till) och igår gick jag till Timmele och hem igen med barnvagn och hund (5km+5km) :)
Jag har alltså flyttat in i mina träningsbyxor.. (Blev en ben&jerrys till kvällsmat) hihi!

Morgondagen ser hektisk ut och jag ser både fram emot den och inte. Får se om jag vågar skriva om den på söndag. Jag ska iallafall jobba på två olika jobb. Micke ska spela match, vi båda ska umgås med Abbe och sen ska vi på fest!! Hmm....

Lite mysiga vårbilder.


Kommentarer
Postat av: Ida b

Den klokaste vän jag har måste vara du! :) men kan inte se bilderna :(

Svar: Visst är jag klok ibland :)
Alexandra Karlsson

2013-05-04 @ 09:12:44
Postat av: Natasha

Den har ett kors på ryggen o inget i slutet! Oh, oj, det är ju inte bra... Vi får se hur det funkar med denna, annars får vi väl helt enkelt byta ut den mot en sjal... :p

Meeen gud vad det ser mysigt ut att bo på landet om man jämför med stan.. Hade gjort vadsomhelst typ för en liten trädgård att pyssla i :p

Svar: Det är jätte mysigt att bo på landet :) du får komma hit och pilla lite i våran trädgård :)
Alexandra Karlsson

2013-05-04 @ 10:51:50
URL: http://sonatasha.wordpress.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0